Sztuka, kicz i moda

Mając okazję na własne oczy oglądać przygotowania do tegorocznej Gali MET, muszę przyznać, że jest to ogrome przedsięwzięcie. Tegoroczna impreza odbyła się pod hasłem „Camp: Notes on Fashion” („Kamp: Notatki o modzie”). Gala była jednocześnie wernisażem wystawy pod tym samym tytułem, który został zaczerpnięty z eseju Susan Sontag „Notes on camp” (Notatki o kampie”). Istotą kampu według Sontag jest umiłowanie tego, co nienaturalne, a więc wszelkiej sztuczności i przesady.

Niektórym gwiazdom na czerwonym dywanie na pewno udało się sprostać stylowi kampu. Zobaczcie sami: https://www.nytimes.com/slideshow/2019/05/06/style/met-gala-photos.html?searchResultPosition=1

IMG_4106.JPG

Powrót do przeszłości

Parę tygodni temu w USA oraz we Francji ruszył pilotażowy projekt „eko” sprzedaży za pomocą platformy Loop. Zamiast kupować co rusz to nowe produkty w jednorazowych opakowaniach, dzięki Loop możemy używać ulubionych produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku. Marki biorące udział w programie to m.in. Häagen-Dazs, Crest, Dove, Axe, Gillette, Pantene.

Mechanizm działania Loop na pewno nie jest pionierski ;) Zapewne niektórzy z nas pamiętają wystawiane wieczorem szklane butelki na mleko …

Więcej informacji znajdziecie na https://loopstore.com

slide-1.jpg

Moda a gospodarka cyrkularna

Gospodarka cyrkularna, czyli gospodarka obiegu zamkniętego najprościej mówiąc polega na minimalnym zużyciu surowców, minimalnej produkcji odpadów i minimalnym zużyciu energii. Możemy też powiedzieć, że odpady z jednych procesów wykorzystywane są jako surowce do innych procesów.

Na co dzień nie zajmujemy się modą, ale codziennie śledzimy najnowsze trendy z różnych dziedzin, czerpiąc z nich inspiracje.

Wczoraj miałyśmy okazję być na konferencji zorganizowanej m.in. przez giganta odzieżowego, markę H&M. Plany marki związane ze świadomą modą są godne podziwu. Na ten moment marka m.in. zrezygnowała z plastikowych toreb, wdrożyła program zbiórki tekstyliów pod hasłem Zamknij obieg mody i wprowadziła serię ubrań Concious, stworzonych z przyjaznych dla środowiska materiałów.

Trzymamy kciuki, aby słowa zostały wprowadzone w czyny, aby świadoma moda nie była tylko świadomą akcją marketingową.

fullsizeoutput_1426.jpeg
fullsizeoutput_1427.jpeg
fullsizeoutput_1429.jpeg

Nocne podjadanie bez wyrzutów sumienia

Kto z nas nie dał się skusić na małe co nieco tuż przed snem? Ciastka, chipsy i lody to ulubione „grzeszki” 70% dorosłych Amerykanów konsumowane późną wieczorową porą.

Problem wieczornego podjadania bez wyrzutów sumienia postanowił rozwiązać zespół składający się z producenta lodów oraz ekspertów ds. żywienia i snu, tworząc markę Nightfood. Nightfood to pyszne lody w 8 smakach w nietuzinkowych opakowaniach wspomagające dobry sen.

Sekret Nightfood tkwi w ograniczeniu składników mających negatywny wpływ na jakość snu przy jednoczesnym doborze składników go wspomagających i tak np. do produkcji lodów o smaku wiśniowym używany jest gatunek wiśni bogatych w naturalną melatonię.

Druk z efektem WOW

Wczorajszy dzień, dzięki zaproszeniu firmy Enaf, spędziłyśmy na warsztatach Poczuj jakość druku. Współorganizatorem warsztatów był jeden z wiodących producentów papierów ozdobnych w Europie, firma Antalis.

Pogłębiłyśmy swoją wiedzę na temat jakości druku, jaką możemy otrzymać dzięki technologii HP Indigo, zapoznałyśmy się z najnowszą ofertą papierów ozdobnych, ale największe wrażenie zrobił na nas Scodix.

To wyjątkowe, póki co jedyne w Polsce, urządzenie do uszlachetniania druku w technologii cyfrowej. Jego niewątpliwą zaletą jest możliwość personalizacji, przecież każdy z nas lubi mieć coś zaprojektowanego wyłączenie dla siebie.

Mamy nadzieję, że szybko trafią się nam projekty, w których będziemy mogły zaproponować naszym Klientom możliwości Scodixa.

fullsizeoutput_d93.jpg
fullsizeoutput_d85.jpg
fullsizeoutput_d86.jpg

Wydarzenie Historyczne Roku

Dzisiaj rusza plebiscyt na Wydarzenie Historyczne Roku. Projekty można zgłaszać w następujących kategoriach: wystawa, wydarzenie oraz edukacja i multimedia.

Dla zainteresowanych więcej informacji na http://muzhp.pl/pl/c/1985/rusza-plebiscyt-na-wydarzenie-historyczne-roku

My ze swojej strony cieszymy się, że to nam przypadło stworzenie wszystkich materiałów graficznych związanych z tym wydarzeniem.

W hołdzie Grze o tron

W związku ze zbliżającą się premierą ostatniego sezonu kultowego na całym świecie serialu Diageo, brytyjski producent alkoholi, uhonorował Grę o tron wypuszczając na rynek limitowaną edycję whisky The Game of Thrones Single Malt Scotch Whisky Collection, której towarzyszy również edycja limitowana Johnnie Walker. Wspaniała pamiątka i prezent na otarcie łez fanów.